donderdag 14 mei 2015

DI-RECT zet oranjerock in vuur en vlam

Zaterdag was er weer het Oranjerock festival in Katwijk a/d Rijn. Het is een festival dat al sinds 1981 bestaat. Toen ik in de ochtend naar buiten keek kwam het water met bakken uit de lucht vallen. dat beloofde niet veel goed voor het festival. Echter later in de middag was er hier en daar wat blauwe lucht te zien. Dus in de auto richting Katwijk a/d Rijn. Toen ik daar aan kwam was het festival terrein al aardig vol gepakt. Op het podium trad Band & Breakfast op. Die wisten de stemming er goed in te brengen en wisten een spetterend optreden neer te zetten.


Een half uur later was het zover, DI-RECT de afsluiter van het festival betrad het podium.DI-RECT bestaat inmiddels 15 jaar en is in die tijd uitgegroeid tot één van de meest succesvolle rockbands van Nederland. Ik heb Marcel, Spike en hun bandleden al vaker gezien.Maar de organisatoren van dit festival hebben er toch iets speciaals van weten te maken tijdens hun optreden. Ik stond in het persvak en kon Spike en Marcel perfect fotograferen. De jongens wisten echt te vlammen en dat gebeurde ook letterlijk, maar net twee meter bij mij vandaan schoten meters hoge vlammen de lucht in. Ik had mazzel dat ik mijn haar nog had. Ook Marcel mag blij zijn dat hij zijn weelderige krullen nog heeft.  Ik voelde de hitte op mijn gezicht. Ook spoot er regelmatig rook voor mijn neus. Geweldig!. Ook op het podium was het een rokerige bedoening. Een andere fotograaf ergerde zich daaraan. Het leverde volgens hem niet echt mooie plaatjes op. Ik denk dat ik een apart geval ben. Ik ben gek op grote rookmachines en fantastisch licht en vuur. Dit podium had alle ingrediënten om mooie foto's te kunnen maken, veel licht en heel veel rook en daarbij een massaal geluid. De complimenten voor de organisatoren!

De muziek die deze topband maakt doet je zelfs vergeten dat je in de stromende regen staat te fotograferen. Iedere keer weer is het optreden van deze band een genot om mee te maken. Ze behoren wat mij betreft niet alleen tot de Nederlandse top maar ook tot de wereldtop. En wat heeft Marcel (inmiddels 5 jaar bij de band) toch een fantastische stem. Wat deze mannen neerzetten is zo goed en meeslepend dat je eigenlijk alles om je heen vergeet. Samen met de perfecte entourage wisten ze het inmiddels volgepakte festivalterrein in vuur en vlam te zetten. De regen kon de pret niet bederven. Ik heb wederom met volle teugen genoten. Na hun optreden heb ik achter het podium Spike en Marcel nog even de hand gedruk en bedankt voor deze geweldige performance. Mogelijk ga ik volgend weekend ook naar de UITmarkt in Den Haag. Want ook daar staat DI-RECT op het podium.  www.di-rect.com

Fotografie en recensie Roland Wichser
onstagephotography.nl
Voor meer foto's van het optreden van DI-RECT klik hier
Onderaan de foto's staan nog drie video's van de band in Carré
(klik één keer op de foto's om ze te vergroten)
















































Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen